VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Všeobecné obchodní podmínky
Úvodní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "obchodní podmínky" nebo "OP") tvoří nedílnou součást kupní smlouvy uzavírané prostřednictvím formuláře umístěného na internetové adrese www.danieladesign.cz (dále jen "kupní smlouva"), jejímž předmětem je prodej zboží specifikovaného v kupní smlouvě (dále jen "zboží"), uzavírané mezi Danielou Bláhovou, IČO: 09942912, tel: +420 723 686 290, e-mail: hi@danieladesign.cz, se sídlem Palackého 108, 281 01 Velim, (dále také jen "Daniela Design" nebo "e-shop" ), jako prodávající na straně jedné (dále jen "prodávající") a právnickou nebo fyzickou osobou uvedenou v kupní smlouvě, jako kupujícím na straně druhé (dále jen "kupující"), a mají povahu obchodních podmínek ve smyslu ustanovení § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "občanský zákoník" nebo "OZ").
- Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
II.
Postup při uzavírání kupní smlouvy
- Návrhem k uzavření kupní smlouvy (nabídkou) je umístění nabízeného zboží prodávající na stránky e-shopu. Kupní smlouva vzniká doručením objednávky kupujícího prodávající.
- Zboží v e-shopu je řádně označeno názvem a je zpravidla vyobrazeno společně se slovním popisem obsahujícím údaje o použitých materiálech a dalších vlastnostech zboží s tím, že v případě, že je zboží vyráběno v různých velikostech a barvách, má kupující možnost vybrat odpovídající velikost i barvu před tím, než zboží umístí do "košíku".
- Kupující provede výběr zboží, včetně jeho barvy, a dalších parametrů, jsou-li tyto položky volitelné, a umístí zboží do nákupního košíku tak, že klikne na kolonku "DO KOŠÍKU". V rámci procesu objednávání zboží má kupující možnost vracet se k jednotlivým krokům za účelem provedení kontroly a případných oprav chyb v objednávce.
- Do doby, než kupující proces objednávání ukončí kliknutím na odkaz "Objednat s povinností platby" a objednávka se stane závaznou, má kupující možnost v kterékoliv fázi objednání zboží zrušit tak, že přeruší provádění jednotlivých výše popsaných kroků vedoucích k objednání zboží a opustí internetovou stránku, na níž se objednávka zboží provádí.
- Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí a též potvrzuje, že se seznámil s podmínkami ochrany osobních údajů.
- Po odeslání závazné objednávky zboží obdrží kupující na svou e-mailovou adresu, kterou uvedl v objednávce, potvrzení objednávky, v němž bude obsaženo mimo jiné číslo objednávky a shrnutí údajů uzavřené kupní smlouvy. V příloze najde také obchodní podmínky.
- V souvislosti s objednávkou zboží může prodávající kontaktovat kupujícího telefonicky na telefonní číslo uvedené kupujícím při provádění objednávky, a to v záležitostech souvisejících s plněním kupní smlouvy.
- Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce.
- Uzavřená kupní smlouva je prodávající archivována za účelem jejího splnění a další evidence.
- Kupující má právo zrušit objednávku, měnit objednávku nebo opravovat chyby v objednávce bez jakýchkoli sankcí až do okamžiku předání zboží k odeslání. Tuto skutečnost je kupující povinen prodávající oznámit e-mailem nebo telefonicky. Oprávnění kupujícího uvedená v tomto odstavci však neplatí v případě objednání zboží vyrobeného podle požadavků kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám.
III.
Kupní cena
- Kupní ceny zboží jsou v e-shopu uváděny včetně DPH, včetně veškerých poplatků stanovených zákonem, s výjimkou nákladů na balení a dodání zboží (náklady na poštovné a balné). Náklady na poštovné a balné se liší podle kupujícím zvoleného způsobu dodání a úhrady kupní ceny.
- Kupní cena uvedená u zboží v okamžiku provedení objednávky je kupní cenou závaznou pro prodávající i kupujícího a po provedení objednávky nebude změněna.
- Prodávající si vyhrazuje právo měnit kupní ceny zboží, které je nabízeno k prodeji prostřednictvím e-shopu, a pořádat reklamní slevové akce, to vše v souladu s platnými právními předpisy.
- Prodávající poskytuje různé druhy slev (věrnostní, objemové, za použití slevových kódů apod.). Každou slevu lze uplatnit pouze jednou a v rámci jedné objednávky může být uplatněn pouze jeden druh slevy, pokud není prodávající výslovně uvedeno v rámci konkrétní slevové akce jinak. V případě, že dojde při výkladu slevy k nejasnostem, platí výklad použití pravidel pro uplatnění slevy ze strany prodávající.
- V případě, že sleva bude kupujícím uplatněna v rozporu s pravidly zde uvedenými nebo s pravidly dané slevy či akce, nedochází doručením objednávky kupujícího prodávající k uzavření kupní smlouvy a prodávající má právo takový návrh kupujícího na uzavření kupní smlouvy odmítnout a odmítnout takovou slevu uznat. Prodávající bude o této skutečnosti kupujícího informovat a nabídne mu možnost uzavřít kupní smlouvu bez této slevy, případně za jiných podmínek. Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až potvrzením nového návrhu prodávající na uzavření kupní smlouvy ze strany kupujícího.
- Nárok na akční výhodu (dárek, slevu či jiné zvýhodnění) vzniká, pokud objednávka kupujícího splňuje všechna pravidla prodávajícího v rámci aktuálně vyhlášené akce nebo uvedené v těchto obchodních podmínkách. V případě, že kupující odstoupí od kupní smlouvy, tento nárok zaniká. Dárek je v takovém případě kupující povinen vrátit spolu s vraceným zbožím. Pokud kupující vrací pouze část zboží a hodnota ponechaných výrobků nepřekračuje prodávající stanovenou hranici pro nárok na dárek, je kupující rovněž povinen takový dárek vrátit. V opačném případě bude kupujícímu ze strany prodávající dodatečně účtována obvyklá cena dárku.
IV.
Platební podmínky
- Platba kupní ceny se provádí v korunách českých.
- Kupující si může vybrat v procesu provádění objednávky ze způsobů placení kupní ceny za zboží:
- platba bankovním převodem na bankovní účet prodávající
- online platba kartou
- Google Pay
- rychlá platba přes banku
- Zvolený způsob placení kupní ceny lze po odeslání objednávky změnit jen se souhlasem prodávající.
- Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uzavření kupní smlouvy a zaslána na e-mailovou adresu kupujícího, kterou uvedl v objednávce.
V.
Dodací podmínky
- Zboží je prodávající dodáváno výhradně na území České republiky.
- Prodávající se zavazuje dodat zboží kupujícímu společně se všemi součástmi, popřípadě příslušenstvím, dle kupní smlouvy. Kupující si může při provádění objednávky zvolit z následujících způsobů dodání zboží:
- dodání kurýrem na adresu uvedenou v objednávce;
- osobní vyzvednutí na některém z partnerských výdejních míst;
- osobní vyzvednutí v sídle prodávající po předchozí dohodě.
- Prodávající splní svou povinnost dodat kupujícímu zboží v okamžiku, kdy jej spotřebiteli nebo jím určené osobě předá dopravce.
- Za podmínky, že je zboží skladem, odešle prodávající kupujícímu zboží zpravidla do 5 pracovních dnů ode dne, kdy byla uzavřena kupní smlouva. V případě, že kupující zvolil jako způsob placení bezhotovostní platbu, je zboží běžně odesíláno do 5 pracovních dnů ode dne, kdy je platba kupní ceny připsána na účet prodávající.
- Zboží vyrobené podle požadavků kupujícího nebo přizpůsobené jeho osobním potřebám není skladem a prodávající jej začne tvořit vždy až po úhradě kupní ceny kupujícím. Prodávající v těchto případech žádá o trpělivost s dodáním, jedná se o pečlivou ruční práci. Toto zboží se odesílá nejpozději do dvou týdnů od úhrady kupní ceny kupujícím.
- Termíny doručení zboží uvedené na internetových stránkách prodávající jsou informativní. Vychází z předpokládaných dodacích lhůt přepravních společností.
- Náklady na poštovné a balné, které kupující zvolil v objednávce, nese kupující a tyto náklady se řídí aktuálním ceníkem prodávající.
VI.
Odstoupení od kupní smlouvy a zrušení smlouvy dohodou
- Prodávající je oprávněna odstoupit od smlouvy uzavřené s kupujícím v případě, že objednané zboží se již nevyrábí nebo nedodává, dále také v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá).
- Prodávající je dále oprávněna odstoupit od smlouvy v případě, že kupující neprovede bezhotovostní platbu do 7 dnů ode dne, kdy byla uzavřena kupní smlouva.
VII.
Podmínky odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího, který je spotřebitelem
- Spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 písm. d) občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy na dodávku zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám.
- Nejedná-li se o případ uvedený v předchozím odstavci tohoto článku či o jiný případ, kdy spotřebitel nemůže od kupní smlouvy odstoupit, má spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů do 14 dní od převzetí zboží, resp. od převzetí poslední dodávky zboží, je-li obsahem koupě několik druhů zboží nebo se zboží skládá z několika částí.
- Postup při odstoupení od smlouvy:
- Nejpozději 14. den po převzetí zboží musí být spotřebitelem prodávající odeslán projev vůle směřující k odstoupení od smlouvy.
- Spotřebitel může odstoupit od smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávající. Může tak učinit zasláním dopisu, e-mailu, v telefonním hovoru, případně i vrácením zboží spolu s jednoznačným prohlášením.
- Spotřebitel může využít formulář pro odstoupení od smlouvy, zveřejněný na webových stránkách e-shopu. V případě jeho využití prodávající potvrdí spotřebiteli bez zbytečného odkladu v textové podobě jeho přijetí.
- Spotřebitel je následně povinen zaslat nebo předat zboží, ideálně společně s fakturou k vracenému zboží, zpět prodávající na adresu jejího sídla bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. V souladu s ustanovením § 1820 odst. 1 písm. j) a § 1832 odst. 3 občanského zákoníku nese spotřebitel při odstoupení od kupní smlouvy náklady spojené s vrácením zboží.
- Spotřebitel odpovídá prodávající za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Zboží nesmí být poškozené a musí být kompletní (včetně příslušenství).
- V návaznosti na odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, vrátí spotřebiteli přijaté peněžní prostředky včetně nákladů na dodání zboží odpovídajících nejlevnějšímu způsobu dodání zboží, které prodávající nabízí. Prodávající však není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než obdrží vracené zboží nebo než jí spotřebitel prokáže, že zboží prodávající odeslal, podle toho, co nastane dříve. Prodávající vrátí spotřebiteli přijaté peněžní prostředky stejným způsobem, jakým je od něj přijala, jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
VIII.
Práva z vadného plnění kupujícího, který je spotřebitelem (záruka)
- Prodávající odpovídá spotřebiteli, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel zboží převzal, zboží:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodné k účelu, pro který jej spotřebitel požaduje a s nímž prodávající souhlasila,
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
- Prodávající odpovídá spotřebiteli, že vedle ujednaných vlastností zboží
- je vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
- množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může spotřebitel rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávající nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
- je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může spotřebitel rozumně očekávat, a
- odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající spotřebiteli poskytla před uzavřením smlouvy.
- Ustanovení odst. 2. tohoto článku OP se nepoužije v případě, že prodávající spotřebitele před uzavřením smlouvy zvlášť upozornila, že se některá vlastnost zboží liší a spotřebitel s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil. Prodávající není vázána veřejným prohlášením podle odst. 2. písm. b) tohoto článku OP, prokáže-li, že si ho nebyla vědoma nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv.
- Práva z vady se uplatňují u prodávající, a to buď osobně nebo zasláním oznámení o reklamaci na adresu sídla prodávající nebo e-mailem na e-mailovou adresu prodávající. Zároveň je třeba reklamované zboží osobně předat nebo zaslat prodávající na adresu sídla prodávající.
- Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí.
- Právo z vadného plnění spotřebiteli nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Dále vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
- Má-li zboží vadu, může spotřebitel požadovat její odstranění:
- Podle své volby může spotřebitel požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s jiným způsobem nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být jiným způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro spotřebitele.
- Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
- Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím spotřebiteli nezpůsobila značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který spotřebitel zboží koupil.
- K odstranění vady převezme prodávající zboží na vlastní náklady.
- Nepřevezme-li spotřebitel zboží v přiměřené době poté, co jej prodávající vyrozuměla o možnosti zboží po opravě převzít, náleží prodávající úplata za uskladnění. Neujednají-li strany její výši, platí za ujednanou výše obvyklá.
- Spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- prodávající vadu odmítla odstranit nebo ji neodstranila v přiměřené době po vytknutí vady tak, aby tím spotřebiteli nezpůsobila značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který spotřebitel zboží koupil, nebo prodávající nepřevzala zboží k odstranění vady na vlastní náklady,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
- je z prohlášení prodávající nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro spotřebitele.
- Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, které spotřebitel obdržel.
- Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, prodávající vrátí spotřebiteli kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží nebo co jí spotřebitel prokáže, že zboží odeslal.
- Prodávající je povinna spotřebiteli vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí této 30denní nebo ujednané lhůty může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
- Po vyřízení reklamace je prodávající povinna vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, poskytuje prodávající v tomto rozsahu kupujícímu záruku za jakost.
- Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost.
- Ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1) písmeno s) občanského zákoníku sděluje prodávající, že s mimosoudní stížností se spotřebitel může obrátit na kontrolní orgán, kterým je Česká obchodní inspekce. Česká obchodní inspekce vyřizuje mimosoudní stížnosti spotřebitelů způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy.
IX.
Ochrana osobních údajů
Potřebné informace o zpracování osobních údajů nalezne kupující zde: https://www.danieladesign.cz/
X.
Řešení sporů
- Případné vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší s konečnou platností obecné soudy.
- Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce (https://www.coi.cz). Bližší informace jsou dostupné na uvedených webových stránkách jednotlivých subjektů.
- Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávající vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávající poprvé.
- Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení přeshraničního sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
- Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, vykonává Česká obchodní inspekce (https://www.coi.cz).
Doručování
- Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
- Kupující doručuje prodávající písemnou korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách a prodávající doručuje kupujícímu písemnou korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce kupujícího.
XII.
Závěrečná ustanovení
- Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávající v den odeslání elektronické objednávky kupujícím. Změny obchodních podmínek jsou vyhrazeny.
- Veškeré smluvní vztahy mezi prodávající a kupujícím jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky a řídí se v otázkách výslovně neupravených kupní smlouvou, OP nebo občanským zákoníkem, a je-li kupujícím spotřebitel, také zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
- Všechna práva k webovým stránkám prodávající, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávající. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat internetové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávající.
- Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Jak ověřujeme recenze
- Recenze ze seznamu a zbozi.cz
Mohou zde napsat recenzi všichni, kdo jsou zaregistrovaní na seznam.cz. Je možné zaslat jen jednu recenzi z jedné IP adresy.
Nebo lze napsat recenzi přes odkaz v hodnotícím emailu, který zboží.cz automaticky posílá zákazníkům, kteří u mě nakoupili a povolili tuto možnost v posledním kroku objednávky.
- Recenze Heureka
Zde chodí automatický email k hodnocení všem, kteří u mě nakoupili a povolili zaslat hodnocení mého e-shopu v posledním kroku objednávky. Zde můžete najít více informací přímo od Heureky. Vygenerované recenze z Heureky najdete také na mých stránkách v záložce Hodnocení obchodu.
- Hodnocení obchodu a produktu na stránkách Danieladesign.cz
Zde můžete sdílet s ostatními zkušenosti a spokojenost se zakoupeným zbožím nebo samotným e-shopem. Zde si recenze ověřuji sama. Můžete zde najít i vygenerované recenze z Heureky, které se zde automaticky importují.
Dárkové poukázky
- Dárkové poukázky vydává prodávající Daniela design a lze je uplatnit na e-shopu danieladesign.cz na veškeré zboží.
- Dárkovou poukázku je možné darovat třetí osobě.
- Při koupi si můžete zvolit hodnotu a design.
- Poukázku lze uplatnit na e-shopu danieladesign.cz vložením dodaného kódu v rámci procesu objednávání zboží do kolonky „Dárky a slevy“
- Poukázku lze použít pouze jednou a nelze ji rozložit do více objednávek.
- Dárkovou poukázku může uplatnit pouze ten, kdo ji uplatní jako první.
- Dárková poukázka je časově omezená, datum použití je uvedené na poukázce.
- Dárkovou poukázku lze vrátit dle podmínek v čl. VI. a VII. těchto OP.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 05. 03. 2025
Kontaktní údaje:
e-mail: hi@danieladesign.cz
telefon: +420 723 686 290
web: danieladesign.cz